Tuesday, December 22, 2009

Kazen punya wedding

Kesibukan melanda diri ini .... Bersamaan dengan 12 Dec 2009 kazenku telah melangsungkan perkahwinan beliau di Penang (jadi tuan rumah)... Oleh itu, aku turut sibut laaa membuat persiapan utk perkahwinan beliau ..... hhahhahahahahaha....
Penat + Pening semua ada ... tambahan plak time tu panas gilaaa .... ni bukan first time family members aku kahwin ..dh byk kali and byk pengalaman yg aku lihat dari perkahwinan mereka....

Seperti biasa laaa .... aku semestinya bawak camera kesygan ... bleh jadi gilaaa gak laaa masa kat kenduri tu ... Kenduri tu bertempat kat dewan ...tau-tau jaa laa dewan kan ...dengan kurangnya pencahayaan utk aku snap gambar ... walaumcmanapun, aku berjaya gak snap ....

Gambar-gambar tu on the way tgh process ... dlm skit masa lagi siap laaa ...



bersambung ..........................................................




Kita sambung kembali ....
Kini pada 20 Dec 2009, sekali lagi aku mengunakan "SHOTGUN" aku utk shoot wedding kazen aku(bertandang plak..)... Alangkah panasnya masa tunggu nk shoot tu ....mmg gila panas ....

So dah bila sampai jaaa kat umah pengantin lelaki ... aku dh siap standby utk shoot laaa ...just tunggu PENGANTIN jaaa ....dapat laa beberapa shoot yg bleh laaa tahan ... tapi aku kena improve lagi ..xbrapa terer lagi .. kalau ada SIFU-SIFU yg bleh tolong ajarkan mcm na nk shoot wedding, lagi best ...

Anyway, memandangkan dia buat wedding tu kat umah ... slamat laa skit nk shoot ...coz xberapa tinggi sgt utk flash aku sampai .... leh guna low power ... JIMAT BATTERY .... lalalallalalala.... bilaa dh masuk dalam umah ... g kat pelamin ...time tu laaa ramai org nk snap pic pengantin ... ada gak laaa 3 org lagi OP(official photographer) standby utk shoot coz mmg diorg dibayar .... so aku pun join laaa shoot ngan diorg + siap dapat info skit2 mcm na nk shoot ... BEST2 ...

bila dh abih snap .... pengantin dijemput makan ...so termasuk laa rombongan pengantin skali ...apa lagi ...MAKAN TIME laaa ....  Lepas makan dengan jayanya ... masa utk shoot kat room plak ... time ni laaa best skit ... coz xtau mcm2 ACTION yg ada .... OP pun suruh laaa diorg buat action2 ..... SNAP..SNAP ... SNAP ...

Aku xtunggu sampai abih ... so xdpt laaa nk tgk diorg tukar baju and potong pulut kuning .... apa2 pun ...time g sana mmg best ... ramai betui rombongan yg g ... lalallalalalaa ....

Yang tu jaaa laaa nk cita .... pasal pic ...aku akan post lepas ni ....

No comments:

Post a Comment